Džez v Sloveniji kot subkultura
Ključne besede:
Slovenija, glasba, džez, Plesni orkester Radia Ljubljana, alternativa, QuatebrigaPovzetek
Avtorica obravnava razvoj džezovske glasbene zvrsti v slovenskem prostoru. Razvoj slovenskega džeza predstavi vse od začetkov vraščanja le-tega v času med svetovnima vojnama, ko glasbeniki kljub takemu imenu pravega džeza še niso igrali, prek obdobja po drugi svetovni vojni, ko džez v pravem pomenu besede kot nova glasbena smer razmeroma zgodaj požene na naših tleh z ustanovitvijo Plesnega orkestra Radia Ljubljana, se po zahodnem ameriškem vzorcu razvija in preide v šestdesetih letih 20. stoletja iz polja alternativne subkulture v etablirano umetniško zvrst, pa vse do ponovne vrnitve džeza v svet popularne glasbe z vzpostavitvijo "mladodžezovske scene" mlajše generacije glasbenikov, še zlasti s delovanjem ljubljanske skupine Quatebriga kot predstavnice najizvirnejšega komornega sestava sodobne improvizirane glasbe v osemdesetih letih prejšnjega stoletja.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorji prispevkov, objavljenih v tej reviji, soglašajo z naslednjimi pogoji glede avtorskih pravic:
- Avtorji ohranijo avtorske pravice, reviji pa odobrijo pravico do prve objave. Delo se hkrati zaščiti z licenco za prosto uporabo avtorskih del (Creative Commons Attribution License), ki drugim osebam omogoča deljenje dela ob priznanju avtorstva in prve objave v tej reviji.
- Avtorji lahko sklenejo ločene dodatne pogodbene dogovore za neizključno distribucijo različice dela, objavljene v reviji, (npr. oddaja v institucionalni repozitorij ali objava v knjigi) z navedbo, da je bilo delo prvič objavljeno v tej reviji.
- Pred postopkom pošiljanja in med njim lahko avtorji delo objavijo v spletu (npr. v institucionalnih repozitorijih ali na svoji spletnih strani), k čemer jih tudi spodbujamo, saj lahko to prispeva k plodnim izmenjavam ter hitrejšemu in obsežnejšemu navajanju objavljenega dela (glej The Effect of Open Access).