Leni Riefenstahl v službi Tretjem rajhu
DOI:
https://doi.org/10.51663/pnz.56.2.08Keywords:
film, analiza, nacionalsocializem, propaganda, Leni RiefenstahlAbstract
Riefenstahlova je bila Hitlerjeva osebna režiserka, njeni štirije dokumentarno-propagandni filmi pa so bili posenti po Hitlerjevih navodilih, za potrebe nacistične stranke. Članek vsebuje teoretično podlago, na katero se opira praktični del oz. analiza filmov omenjenih filmov. Zajeto je obdobje med leti 1933 in 1938, obdobje v katerem je Riefenstahlova ustvarjala za nacistični režim. Minister za propagando, Joseph Goebbels, je te filme zelo spretno uporabil v svoji propagandni strategiji. V propagandno-ideološkem in političnem smislu je najpomembnejši Triumf volje, ideologija arijske rase pa je najbolj izražena v Olympii.Film je definiran kot zgodovinski vir in prikazana je njegova uporabna vrednost.
References
Bach, Steven. Leni Riefenstahl. Neizprosna moč slik. Ljubljana: Modrijan, 2013.
Benson, Michael. “Zgodovina/Umetnostna zgodovina/Filmska zgodovina. 'Black Square on Red Square' kot zgodovinski dogodek, umetniška akcija in filmska scena. ”V: Kako pisati zgodovino filma oziroma zgodovino umetnosti. Mednarodni kolokvij filmske teorije in kritike, ur. Simon Popek in Andrej Šparoh. Ljubljana: Slovenska kinoteka in Revija Ekran, 2000.
Gomery, Douglas in Robert C. Allen. ”Predmet raziskovanja filmske zgodovine.“ V: Kako pisati zgodovino filma oziroma zgodovino umetnosti. Mednarodni kolokvij filmske teorije in kritike, ur. Simon Popek in Andrej Šparoh. Ljubljana: Slovenska kinoteka in Revija Ekran, 2000.
Grote, Stefanie. “Objekt Mensch. Körper als Ikon und Ideologem in den cineastischen Werken Leni Riefenstahls. Ästhetisierter Despotismus oder die Reziprozität von Auftragskunst und Politik im Dritten Reich.” Doktorska disertacija, Kulturwissenschaftlichen Fakultät der Europa-Universität Viadrina Frankfurt, 2004.
Mosse, George. The image of man. The Creation of Modern Maculinity. Oxford: University Press 1998.
Omon, Žak in Mišel Mari. Analiza film(ov)a. Beograd: Clio, 2007.
Popek, Simon in Andrej Šparoh, ur. Kako pisati zgodovino filma oziroma zgodovino umetnosti. Mednarodni kolokvij filmske teorije in kritike. Ljubljana: Slovenska kinoteka in Revija Ekran, 2000.
Ričardi, Mario. Vek italijanskog filma. Beograd: Clio, 2008.
Riefenstahl, Leni. Five lives. Fünf Leben. Cinq vies, ur. Angelika Taschen. Köln: Taschen, 2000.
Spotts, Frederic. Hitler and the Power of Aesthetics. New York: 2003.
Šato, Dominik. Film i filozofija. Beograd: Clio, 2011.
Thamer, Hans-Urlich. Nacionalsocializem. Ljubljana: Modrijan, 2009.
Welch, David. Propaganda and the German Cinema 1933–1945. London: IB Tauris, 2001.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).