Danilo Petrinja, Gradnja Luke Koper
Ključne besede:
luka Koper, gradnja, železnica, gospodarska politika, gospodarska zgodovina, razvoj, 20. stoletjePovzetek
Na osnovi osebnih spominov in zbrane dokumentacije, ki jo hrani, prikazuje prvi direktor luke Koper problematiko izgradnje pristanišča od srede petdesetih let (prvi navez je bil odprt konec leta 1958) do izgradnje železniške proge do Kopra leta 1967. Opisuje probleme, ki so jih imeli v Kopru, ko so se odločili za graditev pristanišča za čezoceanske ladje s strani zveznih in republiških državnih organov. Nakazuje, da je bil začetek graditve koprskega pristanišča predvsem pobuda koprskih politikov in gospodarstvenikov, izvedba pa je bila tudi stvar zaposlenih v luki. Podobno velja za izgradnjo železniške proge do Kopra, ki jo je s krediti v dobršni meri financirala Luka sama.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorji prispevkov, objavljenih v tej reviji, soglašajo z naslednjimi pogoji glede avtorskih pravic:
- Avtorji ohranijo avtorske pravice, reviji pa odobrijo pravico do prve objave. Delo se hkrati zaščiti z licenco za prosto uporabo avtorskih del (Creative Commons Attribution License), ki drugim osebam omogoča deljenje dela ob priznanju avtorstva in prve objave v tej reviji.
- Avtorji lahko sklenejo ločene dodatne pogodbene dogovore za neizključno distribucijo različice dela, objavljene v reviji, (npr. oddaja v institucionalni repozitorij ali objava v knjigi) z navedbo, da je bilo delo prvič objavljeno v tej reviji.
- Pred postopkom pošiljanja in med njim lahko avtorji delo objavijo v spletu (npr. v institucionalnih repozitorijih ali na svoji spletnih strani), k čemer jih tudi spodbujamo, saj lahko to prispeva k plodnim izmenjavam ter hitrejšemu in obsežnejšemu navajanju objavljenega dela (glej The Effect of Open Access).