Emancipacija s pomočjo izobrazbe
Italijanska in slovenska socialdemokratska izobraževalna društva v habsburškem Trstu (1899-1914)
Ključne besede:
Avstro-Ogrska, Trst, socialna demokracija, izobraževalna društvaPovzetek
V razpravi je prikazano delovanja dveh glavnih socialdemokratskih izobraževalnih društev v Trstu pred 1. svetovno vojno, italijanskega Circolo di Studi Sociali (Krožek za družbene študije) in slovenskega Ljudskega odra. Izobraževanje in kultura sta za avstrijsko socialnodemokratsko gibanje pomenila temeljni del dejavnosti. Tržaški socialdemokrati so tako zaznamovali vključitev mestnega proletariata v mestno družbeno tkivo da bi tako tudi oblikovali način za osnovanja določene skupinske identitete med novimi mestnimi prebivalci, ki so postajali industrijsko delavstvo. Razprava opisuje oba organizacijska okvirja in politično umestitev kot tudi delovanje obeh krožkov, osredotočeno na pisno in govorjeno propagando (predavanja), knjižnice, kot načina izobraževalnih dejavnosti, ki sta jih oba kroga izvajala. Posebna pozornost je posvečena oblikovanju vsebine vloge naroda.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorji prispevkov, objavljenih v tej reviji, soglašajo z naslednjimi pogoji glede avtorskih pravic:
- Avtorji ohranijo avtorske pravice, reviji pa odobrijo pravico do prve objave. Delo se hkrati zaščiti z licenco za prosto uporabo avtorskih del (Creative Commons Attribution License), ki drugim osebam omogoča deljenje dela ob priznanju avtorstva in prve objave v tej reviji.
- Avtorji lahko sklenejo ločene dodatne pogodbene dogovore za neizključno distribucijo različice dela, objavljene v reviji, (npr. oddaja v institucionalni repozitorij ali objava v knjigi) z navedbo, da je bilo delo prvič objavljeno v tej reviji.
- Pred postopkom pošiljanja in med njim lahko avtorji delo objavijo v spletu (npr. v institucionalnih repozitorijih ali na svoji spletnih strani), k čemer jih tudi spodbujamo, saj lahko to prispeva k plodnim izmenjavam ter hitrejšemu in obsežnejšemu navajanju objavljenega dela (glej The Effect of Open Access).