Makedonska sovremena škola (MSIŠ) - pravci i metodi (1990-2003)
Ključne besede:
zgodovina, Makedonska šola novejše zgodovine, zahodnoevropsko zgodovinopisjePovzetek
Avtor se ukvarja z vprašanjem zgodovinskega razvoja Makedonske šole za novejšo zgo-dovino (MŠNZ) med leti 1944 in 2003. Glavni poudarek pri predstavitvi obravnavanega predmeta je na kritični in metodološki usmeritvi MŠNZ pri oblikovanju lastnega odnosa do v glavnem domače, a tudi svetovne zgodovine. V delu so našteti in kronološko analizirani vsi dosežki MŠNZ v času od njene ustanovitve v prvi polovici dvajsetega do prvih let enaidvajsetega stoletja. Analiza vključuje mesto in vlogo glavnih ustanoviteljev MŠNZ-ja ter njihova dela v obdobju po drugi svetovni vojni do leta 2003. V tem smislu je izvedena tudi kritična analiza usmeritev in metod MŠNZ pri njenih prizadevanjih za vključitev v novejše evropsko zgodovinopisje.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorji prispevkov, objavljenih v tej reviji, soglašajo z naslednjimi pogoji glede avtorskih pravic:
- Avtorji ohranijo avtorske pravice, reviji pa odobrijo pravico do prve objave. Delo se hkrati zaščiti z licenco za prosto uporabo avtorskih del (Creative Commons Attribution License), ki drugim osebam omogoča deljenje dela ob priznanju avtorstva in prve objave v tej reviji.
- Avtorji lahko sklenejo ločene dodatne pogodbene dogovore za neizključno distribucijo različice dela, objavljene v reviji, (npr. oddaja v institucionalni repozitorij ali objava v knjigi) z navedbo, da je bilo delo prvič objavljeno v tej reviji.
- Pred postopkom pošiljanja in med njim lahko avtorji delo objavijo v spletu (npr. v institucionalnih repozitorijih ali na svoji spletnih strani), k čemer jih tudi spodbujamo, saj lahko to prispeva k plodnim izmenjavam ter hitrejšemu in obsežnejšemu navajanju objavljenega dela (glej The Effect of Open Access).